סיפור על הרב מרדכי אליהו

מתוך הספר אביהם של ישראל חלק שישי

אזעקת לחש

הזמן הוא ערב שבת קודש, ואנחנו עומדים בתפילה. באמצע תפילת לחש נשמעה אזעקה שקוראת לאנשים להיכנס לחדרים האטומים...

סיפר הרב יוסף אליהו שליט"א, בנו של הרב זצוק"ל: הפסוק
(תהלים נא יב) אומר: "לֵב טָהוֹר בְּרָא לִי אֱלֹקִים; וְרוּחַ נָכוֹן
חַדֵּשׁ בְּקִרְבִּי". הרב זצ"ל היה מתפלל בכל הלב ממש, בחינת
"לעובדו בכל לבבכם". להבין את כוונתו של הרב בתפילה נספר מעשה שקרה
במלחמת המפרץ, בזמן שסאדם חוסין שר"י שלח טילים לעבר ישראל. הזמן הוא ערב
שבת קודש, ואנחנו עומדים בתפילה. באמצע תפילת לחש נשמעה אזעקה שקוראת לאנשים
להיכנס לחדרים האטומים.
 
הקהל הסתכל על מרן הרב זצ"ל, לראות מה יעשה. ואולם הרב היה שקוע בתפילתו,
לא נע ולא זע. ראה כך שליח הציבור, וגם הוא לא הפסיק את התפילה. ראו כך
המתפללים, סמכו על הרב ואמרו בלבם: אם הרב לא זז ממקומו, בוודאי אין מה לחשוש.

 
אחרי התפילה ליוו המתפללים את הרב לביתו, כדרכם, והיה הרחוב ריק מאנשים. שאל
הרב את מלוויו למה אין אנשים ברחובות, והשיבו לו שהייתה אזעקה באמצע תפילת לחש
ואנשים מסתגרים בביתם. התפלא הרב ושאל: למה לא אמרתם לי?

יש לכם שאלה?
כתבו לנו!

סיפורים נוספים:

הרב אמר שההיתר – היתר. אבל מי שהוא בעל נפש – נזהר מכל דבר שיש בו אפילו נדנוד של חילול שבת. כך הרב היה נזהר מכל נדנוד של איסור. אפילו קל שבקלים. 
במסילת ישרים כותב הרמח"ל כי חסידות היא רצון לקומם ולרומם את עם ישראל. וכך כתב "וְדָבָר זֶה בֵּאֲרוּהוּ בְּתָנָא דְבֵי אֵלִיָּהוּ זָכוּר לַטּוֹב (רבה פרק ד), אָמְרוּ, "כָּל חָכָם מִיִּשְֹרָאֵל שֶׁיֵּשׁ בּוֹ דְבַר תּוֹרָה לַאֲמִתּוֹ...
סיפר מוטי שמריה: אשתי עבדה בהוראה מטעם משרד החינוך, אבל היו לה מעט שעות שבועיות. באחד הימים הוצעה לה משרת הוראה מטעם גוף אחר שאינו משרד החינוך עם הרבה יותר שעות ועם תנאים הרבה יותר...
הוא פנה אליי, הביט בי בעיניו המאירות, חייך ואיחל לי: "שתהיה לך לידה בשעה קלה". אכן הלידה הזו הייתה הקלה ביותר שחוויתי…
עוד סיפר משה אייזן מפסגות: בני הגדול משתמש בשתי ידיו. הוא כותב ביד שמאל, אבל יד ימינו היא החזקה. כאשר היה אמור להניח תפילין בפעם הראשונה לפני בר המצווה, בשנת תשס"ד, הבאתי אותו לרב אליהו...
באחד משיעורי הרב פונה אליו אחד המשתתפים: כבוד הרב אומר דברים שאין בהם טעם, כי מה לפירורים של חמץ ולספרים? אין אלו אלא דברי חסידות בעלמא ותו לא, וכי מי אוכל פירור שנמצא בספר?!