ישנן
הרבה נבואות על כך שבימי הגאולה עם ישראל ילמד לעבוד את ה' גם בדרך של ריקודים
ומחולות. כולנו מכירים מהתפילה את הפסוקים על עבודת ה' במחול: "יְהַלְלוּ
שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ" (תהילים קמט ג).
"הַלְלוּהוּ בְּתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעֻגָב" (תהילים
קנ ד). מפסוקים אחרים אנו למדים שהמחול קשור לגאולה. כך אומר דוד המלך במזמור
שיר חנוכת בית המקדש (תהילים ל יב): "הָפַכְתָּ מִסְפְּדִי לְמָחוֹל לִי
פִּתַּחְתָּ שַׂקִּי וַתְּאַזְּרֵנִי שִׂמְחָה". כך מתארת המשנה (סוכה פרק
ה ד) את שמחת בית השואבה בבית המקדש: "חֲסִידִים וְאַנְשֵׁי מַעֲשֶׂה הָיוּ
מְרַקְּדִים לִפְנֵיהֶם בַּאֲבוּקוֹת שֶׁל אוֹר שֶׁבִּידֵיהֶן". על המחול
שחוזר לעם ישראל אומר ירמיהו הנביא: "עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל
עוֹד תַּעְדִּי תֻפַּיִךְ וְיָצָאת בִּמְחוֹל מְשַׂחֲקִים". וכן "אָז
תִּשְׂמַח בְּתוּלָה בְּמָחוֹל וּבַחֻרִים וּזְקֵנִים יַחְדָּו וְהָפַכְתִּי
אֶבְלָם לְשָׂשׂוֹן וְנִחַמְתִּים וְשִׂמַּחְתִּים מִיגוֹנָם" (ירמיהו לא).
סיפרה טליה שושן, אשתו של יוסף המכונה "יוסף
הרקדן": השתתפנו בהדלקת נרות חנוכה אצל מרן הרב זצ"ל והרב היה שמח
מאוד. כשבעלי רקד לפני הנרות, אמר לו הרב: דע לך כי בכל פעם שאתה שר ורוקד,
הקב"ה בא ושומע אותך.