בגמרא
(קידושין כט ע"ב) יש מחלוקת מה קודם למה, לימוד תורה או נשיאת אישה. אם
יתאחר מלישא כדי ללמוד תורה – יתקפנו יצרו. ואם יקדים לשאת אישה ואחר כך ילמד
תורה, הרי עול פרנסת הבית עליו, ואיך ילמד? מסכמת הגמרא שיש הבדל בין בני ארץ
ישראל לבני חוץ לארץ. ומסביר התוספות כי בני ארץ ישראל הם עשירים ולכן "טוב
לו שישא אשה וילמוד תורה בטהרה". אבל בני בבל עניים, ואם יתחתנו תחילה לא
יוכלו ללמוד תורה. "ריחיים בצוארו ויעסוק בתורה?".
אני זכיתי ללמוד תורה בטהרה כמידתה של ארץ ישראל מברכת הרב
אליהו זצוק"ל. פעם באתי לרב אליהו זצוק"ל וביקשתי ברכה לזיווג הגון.
הרב הסתכל עלי במבטו העמוק ואמר לי: תהיה לך אישה שכל מה שהיא תרצה הוא רק שתשב
ותלמד תורה.
אני יודע שלא כל אדם זוכה לזה. אבל כך בירך
אותי הרב, וכך אכן קרה. זכיתי להתחתן עם אישה שמרוב אהבת התורה שלה לקחה על עצמה
את עול פרנסת הבית וטיפולו, וכל רצונה הוא שאשב ואלמד תורה. וזו זכות מיוחדת
במינה.